Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Účtovanie vernostných zliav
Dátum: Rubrika: Podvojné účtovníctvo
V rámci obchodnej činnosti sa za účelom podpory predaja používa množstvo marketingových programov a marketingových nástrojov. Cieľom každého z nich je udržať si zákazníka a ovplyvniť jeho obchodné správanie tak, aby aj v budúcnosti nakupoval u toho istého obchodníka.
V rámci obchodnej činnosti sa za účelom podpory predaja používa množstvo marketingových programov a marketingových nástrojov. Cieľom každého z nich je udržať si zákazníka a ovplyvniť jeho obchodné správanie tak, aby aj v budúcnosti nakupoval u toho istého obchodníka.
Jedným z nástrojov, ktoré sa v súčasnosti v značnej miere využívajú, sú tzv. vernostné programy v podobe poskytovania zliav pri dosiahnutí určitého objemu nákupov realizovaných v stanovenom období. V praxi za týmto účelom obchodníci vystavujú zákazníkom rôzne zákaznícke karty. Na základe splnenia stanovených podmienok je zákazníkovi pri budúcom nákupe následne poskytnutá zľava, príp. je zákazníkovi poskytnutý tovar v určitej hodnote zadarmo, resp. za symbolickú cenu.
P. č.
|
Účtovný prípad
|
Suma v Sk
|
MD
|
D
|
1
|
Tržba z predaja tovaru inkasovaná platbou platobnou kartou vrátane zľavy
|
3 459,70
|
261
|
604
|
2
|
DPH z predaného tovaru, po uplatnenej zľave
|
657,30
|
261
|
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.