Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Z praxe

Čo je nezávislá finančná previerka

Kategória: Z praxe Zdroj: KPMG, Andrea Matúšová, Senior Manager

Nezávislá finančná previerka je výnimočnou službou, z ktorej profitujú všetky zainteresované strany, zlepšuje transparentnosť a znižuje neistotu pri obchodných vyjednávaniach – čím prispieva k efektívnejšej alokácii zdrojov a posilnení dôvery medzi partnermi. Ako taká nezávislá finančná previerka funguje?

Nezávislá finančná previerka, tzv. Independent Business Review, je podrobné posúdenie historickej a súčasnej finančnej výkonnosti a prevádzky spoločnosti a predpokladov, na ktorých je založený jej podnikateľský plán, vykonávaná odborníkmi so znalosťami v oblasti financií a z relevantného odvetvia. Nezávislú finančnú previerku zvyčajne iniciuje financujúca banka alebo iní veritelia, no proaktívnym prístupom dlžník zvyšuje šancu na úspech a zároveň urýchli proces rokovaní. Je to prvý nevyhnutný krok na finančnú a prevádzkovú stabilizáciu spoločnosti a zlepšenie jej ekonomických vyhliadok. Nezávislá finančná previerka zároveň zvyšuje úroveň transparentnosti medzi dlžníkom a jeho veriteľmi, poskytuje východisko pre následné rokovania o potenciálnom refinancovaní alebo splátkových kalendároch a podporuje spoluprácu medzi zainteresovanými stranami.

Ako odlíšiť citróny od sliviek

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálna téma

Ťažké úžitkové vozidlá: Rada schválila prísnejšie emisné normy CO2

Rada EÚ

Rada Európskej únie 13. mája 2024 formálne prijala nariadenie o emisných normách CO2 pre ťažké úžitkové vozidlá, ktorým sa menia a posilňujú existujúce pravidlá EÚ. Aktualizovanými pravidlami sa ďalej znížia emisie CO2 z cestnej dopravy a zavedú sa nové cieľové hodnoty na roky 2030, 2035 a 2040.