Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Z praxe

Diskusia k možnosti odpočítania dovoznej DPH nájomcom dovezeného tovaru je znovu otvorená

Kategória: Z praxe Autor/i: Mgr. Elvíra Ungerová , KPMG, Slovensko Advisory, k.s. Zdroj: KPMG

Výbor pre daň z pridanej hodnoty (DPH) znovu otvoril diskusiu k možnosti odpočítať dovoznú DPH nájomcom dovezeného tovaru, ak je nájomca osobou povinnou platiť daň pri dovoze tohto tovaru colnému orgánu.

Kritériá pre odpočítanie DPH pri dovoze tovaru

Pokiaľ ide o formálne podmienky pre odpočítanie DPH pri dovoze tovaru, tieto sa zdajú byť splnené, ak nájomca uchováva dovozný doklad, v ktorom je uvedený ako príjemca alebo dovozca a ktorý uvádza výšku splatnej DPH alebo umožňuje jej výpočet.

Podľa judikatúry Súdneho dvora Európskej únie (SD EÚ) sa hmotnoprávne podmienky pre odpočítanie DPH pri dovoze považujú za splnené o. i., ak:

  • náklady na dovoz majú priamu a bezprostrednú súvislosť s ekonomickou činnosťou zdaniteľnej osoby,
  • tieto náklady sú zahrnuté v cene konkrétnych transakcií uskutočnených zdaniteľnou osobou.

Čo ak je dovozcom tovaru nájomca?

Výbor pre DPH v pracovnom dokumente 1061 odkázal na predchádzajúci pracovný dokument č. 762, ktorý sa týkal prípadu nájmu lietadla a v ktorom bolo konštatovné, že nájomca v skutočnosti neznáša (celkové) náklady na lietadlo, a

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálna téma

Ťažké úžitkové vozidlá: Rada schválila prísnejšie emisné normy CO2

Rada EÚ

Rada Európskej únie 13. mája 2024 formálne prijala nariadenie o emisných normách CO2 pre ťažké úžitkové vozidlá, ktorým sa menia a posilňujú existujúce pravidlá EÚ. Aktualizovanými pravidlami sa ďalej znížia emisie CO2 z cestnej dopravy a zavedú sa nové cieľové hodnoty na roky 2030, 2035 a 2040.